آغاز اجرای طرح ممیزی املاک در شهر دیواندره

آغاز اجرای طرح ممیزی املاک در شهر دیواندره

اجرای طرح ممیزی املاک

ا هم موارد جهت همکاری شهروندان محترم شهر دیواندره با ممیزین شهرداری:


۱. بدیهی است لازمه انجام صحیح و دقیق طرح ممیزی املاک شهر دیواندره، همکاری و همدلی حداکثری همشهریان گرامی و مالکین محترم می باشد. که این همکاری موجب ثبت اطلاعات ساختمان و مشخصات مالکین بصورت دقیق و صحیح می گردد.

۲. ممیزین شهرداری با ارائه کارت شناسایی ممهور به مهر شهرداری به خانه ها و مغازه های سطح شهر مراجعه می نمایند که همشهریان محترم جهت در اختیارقراردادن اطلاعات ملکی و اجازه ورود به ملک جهت برداشت اطلاعات ساختمان نهایت همکاری را داشته باشند.

۳. مدارک مورد نیاز جهت ثبت اطلاعات ملکی که می بایست توسط مالک در اختیار ممیزین قرار گیرد:

- سند مالکیت یا هر مدرک دیگر (بنجاق یا صلح حقوقی ، قولنامه ، زمین شهری ، برگ واگذاری و وقف نامه)

- پروانه پایان کار ساختمان - قبوض آب ، برق ، تلفن و گاز

- آخرین فیش یا مفاصا حساب نوسازی - تصویر شناسنامه و کارت ملی مالک یا مالکین

۴. ممیزی املاک سطح شهر بر اساس نقشه حوزه بندی و به نفکیک محلات انجام خواهد شد که برای هر محله بصورت جداگانه از طریق امام جماعات مساجد و معتمدین هر محله اطلاع رسانی خواهد شد.

۵. پس از پایان عملیات ممیزی املاک هر حوزه و محله، بلافاصله شناسنامه ملکی صادر و جهت تائید اطلاعات آن به مالکین اطلاع رسانی می شود تا در صورت تائید اطلاعات توسط مالک، در سامانه ممیزی املاک ثبت و یک نسخه آن همزمان تحویل مالک ساختمان یا کسب و پیشه می گردد.

۶. در صورت مغایرت اطلاعات ثبت شده در شناسنامه ملک ، مالک می تواند به شهرداری مراجعه و موارد مغایرت را به واحد نوسازی شهرداری انعکاس دهد و واحد نوسازی نسبت به رفع مغایرت ها اقدام نماید.

۷. در صورت عدم همکاری مالکین با ممیزین شهرداری در ثبت صحیح و دقیق اطلاعات و مشخصات ساختمان آنها که در این طرح بصورت رایگان صورت می پذیرد، در آینده در صورت نیاز به دریافت خدمات شهری و اخذ استعلامات از شهرداری می بایست مالک با هزینه شخصی نسبت به نقشه برداری و ثبت اطلاعات ساختمان در سامانه نوسازی اقدام نمایند. و عواقب و تبعات عدم همکاری با ممیزین شهرداری بعد از اتمام فرآیند طرح برعهده خود مالکین محترم می باشد.

۸. در صورت وجود هرگونه سوال یا نکته مبهم یا بروز مشکل در فرآیند انجام طرح ممیزی، همشهریان محترم می توانند با روابط عمومی شهرداری تماس یا با مراجعه حضوری به شهرداری این موارد را منعکس نمایند.

امید است که همشهریان فهیم شهر دیواندره و سایر ادارات سطح شهر، با درک اهمیت انجام این طرح و ضرورت ایجاد بانک اطلاعات املاک یکپارچه برای تسریع در روند عمران و آبادانی شهرمان و بهبود خدمات رسانی شهرداری به شهروندان گرامی ما را در انجام هرچه بهتر این طرح یاری نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری دیواندره

    منبع خبر

    شهرداری دیواندره

    شهرداری دیواندره یک شهرداری در شهر دیواندره می باشد

      نظرات