عمر ناوگان اتوبوسرانی مشهد ۷.۲ سال است / ۴.۲ دقیقه متوسط زمان انتظار برای اتوبوس و مینیبوس
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجتبی بهاروند در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه حوزه حمل و نقل کشور سالهاست که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکند و هرچه پیگیری کردهایم به نتیجه مناسبی دست نیافتهایم، اظهارکرد: مهمترین مسئله ما در زمینه حمل و نقل، ناوگان فرسوده است و روشها و رویکردهای اتخاذ شده امروز برای بهبود وضعیت از بازدهی کافی و مناسبی برخوردار نیستند.
بهاروند در ادامه با بیان اینکه مشهد سالانه میزبان بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگر ایرانی و خارجی است و از همینرو توجه خاص و ویژهای را از سوی تمامی نهادهای ذیربط میطلبد، گفت: شورای پنجم شهر مشهد با وجود تنگناهای مالی و مشکلات مختلف نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی توجه ویژهای داشته و در اواخر سال قبل نیز شاهد ورود ۲۱۰ دستگاه اتوبوس و مینیبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی بودیم.
وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در شهر مشهد ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس و بیش از ۱۸۰ دستگاه مینیبوس وظیفه خدمترسانی به شهروندان را برعهده داشتهاند؛ از این تعداد، ۱۵۵ دستگاه اتوبوس و ۵۵ دستگاه مینیبوس نوسازی شدند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهر مشهدمقدس با تاکید بر اینکه هیچ اتوبوس و مینیبوسی با عمر بالای ۱۰ سال در شهر مشهد خدماترسانی نمیکند و از رده خارج میشود، گفت: خوشبختانه عمر وسایل حمل و نقل عمومی سازمان اتوبوسرانی در کلانشهر مشهد نسبت به سایر شهرهای کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده، به نحوی که میانگین سن ناوگان ۷.۲ سال است.
بهاروند تصریح کرد: در شهر مشهد ۱۳۷ خط اتوبوسرانی فعالیت میکنند و متوسط زمان انتظار برای اتوبوس و مینیبوس ۴.۲ دقیقه محاسبه شده است؛ با این وجود کماکان باید در جهت ارتقاء و بهبود شرایط حمل و نقل عمومی شهر مشهد تلاش کرد چرا که سهم اتوبوسرانی از حمل و نقل عمومی تنها ۱۵.۵ درصد است و این عدد باید افزایش یابد.
وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: نوسازی ناوگان در برنامه های مدیریت شهری قراردارد و یکی از اولویتها، استفاده از ناوگان با سوخت پاک است.
نظرات