موزه حیات وحش به شهرداری اهواز واگذار می شود

موزه حیات وحش به شهرداری اهواز واگذار می شود

حمید امیری فرد اظهار کرد: در راستای صیانت از منابع ارزشمند طبیعی و بمنظور نمایش تخصصی گونه های گیاهی و جانوری جهان و همچنین گونه های جانوری کمیاب در ایران، مقرر شد ساختمان موزه حیات وحش اهواز طی جلسه‌ای با حضور استاندار، معاون برنامه و بودجه استانداری، مدیرکل محیط زیست استان و شهردار اهواز در روزهای آتی به شهرداری اهواز واگذار شود.

وی توضیح داد: تحقیقات، آموزش و اطلاع رسانی برای گروه های سنی مختلف و علاقمند به محیط زیست و آشنایی با گونه های نادر و نایاب از مزایای این موزه خواهد بود.

امیری فرد با بیان اینکه مکان موزه واقع در جاده ساحلی شرقی و در محدوده شهرداری منطقه ۳ می باشد، خاطرنشان کرد: واگذاری خدمات و بهره برداری از این موزه با توجه به کارشناسی تخصصی به سازمان پارکها واگذار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به دیگر تفاهم‌نامه این سازمان اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در واحد تحقیقات آموزش و ترویج تفاهم‌نامه با موسسه خرما و میوه های گرمسیری است که در راستای آن برپایی کلاس‌های آموزشی، علمی و کاربردی، دوره‌های آموزشی کوتاه و هم اندیشی و ارتباط با اساتید بر عهده این موسسه خواهد بود.

وی یادآور شد: در اقدامی دیگر تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه کشاورزی رامین امضاء خواهد شد که از مفاد این تفاهم نامه طرح موضوع از سوی سازمان پارکها و تامین اعتبار و تحقیقات از سوی دانشگاه کشاورزی رامین خواهد بود.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه در این تفاهمنامه ۱۰ موضوع اساسی مطرح شده است، عنوان کرد: آسیب شناسی مدیریت فضای سبز اهواز، ارائه یک ترکیب چمن بذری گرمسیری جهت کاشت در فضای سبز شهری، مطالعه و ارزیابی محدودیت‌های بستر خاک و در فضای سبز شهری و مدیریت آنها، تدوین استانداردها و دستورالعمل اجرایی کاهش و حفاظت از گیاهان پارکها و معابر، جمع‌آوری و شناسایی آفات و بیماری های مهم درختان و گیاهان زینتی فضای سبز و مبارزه با آن، رسوب گذاری در لوله های انتقال آب خام و ایستگاه پمپاژ در اثر کاهش دبی رودخانه و اثرات منفی آن و روش جلوگیری و کاهش آن، برخی از عناوین مطرح شده در تفاهم نامه با دانشگاه کشاورزی رامین می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات