با هدف استقرار میز خدمت الکترونیکی انجام شد؛ برگزاری چهارمین جلسه اصلاح فرآیندها در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سید حسین حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در دستورالعمل های ابلاغی از وزارت راه وشهرسازی بر الکترونیکی نمودن فرایند ها تاکید شده است که این کار نه تنها باعث صرفه جویی در وقت و مصرف کاغذ می شود، بلکه بسیاری از مکاتبات اداری خارج از سازمان با سایر نهادها و سازمان های دولتی یا بانک ها به وسیله سیستم فراگیر شبکه دولت انجام خواهد شد.
وی افزود: همچنین اموری که نیاز به مراجعه حضوری ارباب رجوع دارد نیز به دفاتر پیشخوان دولت واگذار می گردد، که به علت اینکه در نقاط مختلف شهر دسترسی آسان به این دفاتر وجود دارد و بعد مسافت برای مراجعین کم خواهدشد، حائز اهمیت است و همچنین مراجعه غیر ضروری به ادارات دولتی نیز کاهش می یابد.
وی تصریح کرد: ایجاد سهولت در کار متقاضیان و کاهش هزینه برای دولت مهمترین اصل این اقدام بوده ولازم است با حداقل هزینه خدمت مورد نظر به متقاضیان ارائه شود.
همچنین در این جلسه پس از بحث و بررسی های فراوان به جهت الکترونیکی نمودن فرایند استعلام های یارانه ای مسکن یکم مقررشد تفاهم نامه سه جانبه ای فی مابین اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی، سرپرستی بانک مسکن و انجمن صنفی دفاتر پیشخوان منعقدگردد و از این به بعد مراجعات متقاضیان این خدمت به دفاتر پیشخوان در سطح شهر مشهد صورت می گیرد و از طریق آنها به اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ارجاع و نتیجه استعلام به متقاضی و بانک ابلاغ می شود.
همچنین در این جلسه، مولوی نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: هدف از میز خدمت الکترونیکی باید اینگونه باشدکه نیازی به حضور متقاضی در هیچ دستگاه اداری نبوده و فقط در صورت نیاز به مراجعه حداقل رفت و آمد وجود داشته باشد و یا کسانی که امکانات و توانایی استفاده از سامانه الکترونیکی را ندارند به دفاتر پیشخوان مراجعه نمایند.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى
نظرات